Songs of Travel - Vaeltajan lauluja

ke 3.8. klo 18.00
Petrus Marjanen ja Tanja Niiranen

Kiuruveden kirkko

Baritoni Petrus Marjanen ja pianisti Tanja Niiranen esittävät matka-teemaan liittyviä suomalaisia ja saksalaisia lauluja, muun muassa Ralph Vaughan Williamsin teoksen Songs of Travel - Vaeltajan lauluja.

Englantilaisen säveltäjän Ralph Vaughan Williamsin varhainen laulusarja Robert Louis Stevensonin runoihin "Songs of Travel" - Vaelluslauluja kantaesitettiin vuonna 1904. Tarina vie kuulijansa vaelluksen alkuhuumasta läpi maaseudun ja luonnon rauhan kohti ihmisen sisintä. Sarjan yhdeksässä laulussa vaeltaja tutkailee nykyhetkeä ja menneisyyttään vuoroin riemuissaan, surullisena ja haikeana. Tämän laulusarjan sekä muuta laulumusiikkia esittävät baritoni Petrus Marjanen ja pianisti Tanja Niiranen.

Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 10€.

TANJA NIIRANEN
Tanja Niiranen on pianisti, joka on kotoisin Kuopiosta. Hän soittaa liedmusiikkia
suurella ilolla ja pitää myös säveltämisestä, runoudesta, puutarhanhoidosta ja
analyyttisista keskusteluista. Niiranen on valmistunut musiikkipedagogiksi
Savonia-ammattikorkeakoulusta, jossa hänen opettajanaan oli Jari Tyni. Tällä
hetkellä hän tekee maisterintutkintoaan Ilmo Rannan johdolla Taideyliopiston
Sibelius-Akatemiassa, pääaineenaan pianokamarimusiikki ja lied.

PETRUS MARJANEN
Petrus Marjanen valmistui vuonna 2022 musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta
kirkkomusiikin osastolta ja laulupedagogiksi Savonia-ammattikorkeakoulusta,
jossa häntä on opettanut Annastiina Tahkola. Marjanen on esiintynyt aktiivisesti jo
useiden vuosien ajan liedmusiikin parissa eri kokoonpanojen kanssa.
Monipuoliseen ohjelmistoon on liedin lisäksi kuulunut mm. kirkkomusiikkia. Franz
Schubertin Winterreise -laulusarja esitettiin yhdessä Tanja Niirasen kanssa vuonna
2020.

• Aikuisille Aikuisille