Mistä apua?

Velkaongelmissa auttaa Takuu-säätiöLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Peliriippuvuudessa auttaa PeluuriLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Päihdeongelmissa löydät apua PäihdelinkinLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Parisuhde ja perheasioissa auttaa kirkon Perheneuvonta.

Kuopion seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksella on vastaanotto yläsavolaisia varten Iisalmessa (Ilvolankatu 14b) kahtena päivänä kuukaudessa. Vastaanotto on joka toinen tiistai klo 8.00-16.00. Vastaanottoa hoitaa perheneuvoja Irene Venejärvi. Perheneuvonta on maksutonta.

Asiakkaaksi hakeutuminen: vastaanottosihteeri puh. 040 4848 480, puhelinajat ma-pe 9-11

Suomen Mielenterveys ry:n Kuopion kriisikeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä auttaa monessa:

Ihmissuhteisiin liittyvät haasteet, tieto omasta tai läheisen sairastumisesta, työssä ja opiskelussa jaksaminen, huoli läheisestä, lähisuhdeväkivalta, yksinäisyys, peliongelmat, suru, muu kuormittava elämäntilanne

Äkillisessä ja traumaattisessa kriisitilanteessa auttaa Pohjois-Savon sosiaali- ja kriisipäivystys

Niitä ovat esimerkiksi väkivallan kohteeksi joutuminen, vakava sairastuminen tai vammautuminen, läheisen kuolema ja onnettomuudet.

Ota yhteys sosiaalipäivystykseen myös, kun herää välitön huoli lähimmäisestä, esimerkiksi alaikäisen lapsen olosuhteista tai turvallisuudesta, perheväkivallasta tai huoli vanhuksen selviytymisestä kotona (esimerkiksi omaishoitajan sairastuessa)

Nainen kädet yhdessä poskea vasten