Kirkon Ulkomaanapu

Ihmisarvo on toimintamme perusta

Kirkon Ulkomaanapu toimii yli 30 maassa, siellä missä hätä on suurin. Teemme työtä kaikkein köyhimpien ihmisten kanssa uskontoon, etniseen taustaan tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta.

Ulkomaanapu on ulkoministeriön kumppanuusjärjestö ja osa kirkkojen kansainvälistä avustusverkostoa.

Tavoitteena pysyvä muutos

Pysyvä muutos voi syntyä vain pitkäjänteisessä yhteistyössä paikallisten yhteisöjen ja ihmisten kanssa. Me sitoudumme tekemään työtä, kunnes avun tarpeessa olevat ihmiset pystyvät itse hankkimaan toimeentulonsa ja tyydyttämään perustarpeensa.

Ihmisoikeuksien puolesta, köyhyyttä vastaan

Köyhyyden vähentäminen edellyttää rauhaa ja ihmisoikeuksien toteutumista. Teemme hankkeissamme aina työtä näiden molempien toteutumisen puolesta. Rohkaisemme kaikkia suomalaisia osallistumaan keskusteluun ja vaikuttamaan rakenteisiin, jotka aiheuttavat köyhyyttä, väkivaltaa ja ihmisoikeusloukkauksia.

Vuonna 2018 Kirkon Ulkomaanavun varainhankinta tuotot olivat yht. 39,3 M €.

Käy tutustumassa linkkeihin Kirkon UlkomaanapuLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Toisenlainen lahjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Valikoima Toisenlaisia lahjoja saatavilla myös kirkkoherranvirastossa ja Torintuvalla!
toisenlainen lahja,vuohi
toisenlainen lahja