Lähetyspiiri kokoontuu syyskaudella 2023 joka parittoman viikon maanantaina (11.9., 25.9., 9.10., 23.10., 6.11., 20.11., 4.12., 18.12.) seurakuntatalolla takkahuoneessa, monitoimisalissa tai alakerran nuorisotilassa klo 12. Piirissä pidetään hartaus, luetaan omien lähettiemme kirjeitä, lauletaan, vaihdetaan kuulumisia ja pohditaan maailman menoa. Kahvi/teetarjoilu ja vapaaehtoinen maksu lähetyksen hyväksi.

Piiri on avoin kaikille. Tule mukaan silloin, kun pääset.

Voit tukea myös suoraan lähetystyötä tilille FI12 5157 0620 0497 83 (Ylä-Savon Op). Jumala siunatkoon lahjasi.

Olet lämpimästi tervetullut!

Bolivialainen risti, värikäs kuva, kuvattu kolme naista takaapäin, maalaustekniikalla.

Lähetyspiiri 27.4.2020

Alkuhartaus;

Virsi 88 Lensi maahan enkeli

Rukous; "Rakas Jumala, kiitos meistä jokaisesta, kiitos rakkaistamme. Kiitos pojastasi Jeeuksesta. Kiitos, että saamme olla mukana suuressa suunnitelmassasi ja jakaa lähetyksen ilosanomaa yhdessä kaikille ihmisille ympäri maailman. Kiitos, että maillä on toisemme.

Siunaa lähettejämme maailmalla ja kotimaassa mm. Arja Koskista Kolumbiassa ja Boliviassa tehtävää työtä, AIDS-orpoja Afrikassa, siunaa lähetyksen projekteissa toimivia henkilöitä ympäri maailman. Maailmassa on yli 65 miljoonaa pakolaista, siunaa heitä ja anna meille ymmärrystä heidän kohtaamisiin. Olihan Jeesus itsekin pakolaisena Egyptissä.

Siunaa rakkaimpiamme, perheenjäseniä, sukulaisia, ystäviä, siunaa meitä jokaista. Siunaa ihmisiä, ketkä tekevät työtä tässä vaikeassa pandemiatilanteessa, siunaa heitä, kenellä on vaarana menettää työpaikkansa, siunaa ja lohduta heitä, ketkä ovat menettäneet lähimmäisensä. Anna meille toivoa huomiseen ja elämään. Aamen.

Pieni kahvihetki. Paastonaika väistyi, voimme hieman herkutella. Muistatteko sellaisen yksinkertisen herkun kuin "Köyhätritarit?" Hieman rikkaammat niistä saa, esim. lisäämällä kermavaahtoa tai jäätelöä ritarien päälle. Ja tietysti hilloa. Luulen, että suurinosa meistä osaa ne tehdä. Ohje löytyy monista ruokaohjekirjoista ja esim. netistä googlettamalla.

Aiheena; Tiedon välittäminen

Meistä täällä Suomessa voi tunntua, että kaikki paikat pursuavat "koronaa." Ei tuntia, etteikö tietoa, pohdintaa, kyseenalaistamista jne. asiaan liittyisi. Me saamme kuitenkin ohjeita ja totuudenmukaista tietoa asiasta. Maailmassa on edelleen ihmisiä, keneltä tämä tieto voi puuttua. Siksi, esim. Suomen Lähetysseura tekee työtä asian eteen. Alla artikkeli, missä meille kerotaan Lähetysseuran työstä maailmalla.

"Koronavirusepidemia leviää maailmalla nopeasti. Viruksen leviämisen hidastamiseksi ihmiset tarvitsevat oikeaa tietoa. Kehitysmaissa monen ihmisen ensisijainen tiedonlähde on radio. Lähetysseura myöntää 30 000 euroa katastrofiapua tietouden jakamiseen radion välityksellä Tansaniassa.

Suomen PodcastmediaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on tehnyt Koronan anatomia -podcastin Supla-palveluun. Nyt se ja Viestintä ja kehitys -säätiö VikesLinkki avautuu uudessa välilehdessä ovat yhteistyössä Tanzania Development Information Organization TADIOnLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Tansanian terveysministeriön kanssa kehittäneet siitä Tansaniaan sopivan version. Tansaniassa oli 6.4. mennessä 22 todennettua koronavirustapausta ja yksi kuollut.

TADIOn yli kolmekymmentä yhteisöradiota tavoittavat Tansaniassa 10–15 miljoonaa ihmistä, joiden ensisijainen tiedonsaantikanava on yhteisöradio. Myös Tansanian evankelisluterilaisella kirkolla on useita radiokanavia, joiden kautta kuulijakuntaa on mahdollisuus kasvattaa entisestään.

Suomen Lähetysseura myöntää Vikesille 6 000 euroa podcastien tuottamiseen yhteistyössä TADIOn ja Suomen Podcastmedian kanssa. Lisäksi Lähetysseura myöntää 24 000 euroa yhteistyökumppanilleen TCRSLinkki avautuu uudessa välilehdessä:lle (Tanganyika Christian Refugee Service) aurinkopaneeleilla varustettujen radioiden jakamiseen erityisesti haavoittuville ryhmille. TCRS:n tavoitteena on jakaa noin 1 300 radiota, joiden kautta on mahdollisuus välittää myös muuta koulutusta, joka nyt koronatilanteen takia on peruuntunut. Lisäksi TCRS jakaa käsisaippuaa ja suojautumisvälineitä sekä tietoa hyvästä hygieniasta."

Pidetään huolta itsestämme ja lähimmäisistämme.
Tule mukaan tuomaan toivoa maailmaan.

Kyseisestä artikkelista huomaamme, miten myös Lähetysjäejestöt joutuvat reagoimaan nopeisiin muutoksiin maailmalla.

Lähetysseuran työn maailmalla mahdollistavat Suomen ev.lut kirkon seurakunnan ja tätä myöten seurakuntalaiset . Kiitos teille kaikille siitä. Meillä on lähetyspiirissä ollut tapana lahjoittaa vapaaehtonen "kahviraha" lähetykselle, jos haluat edeleen toimia näin, voit tehdä lahjoituksen;

• Tekstiviestillä: Lähetä viesti TOIVOA18 (18 €) ja TOIVOA32 (32 €) numeroon 16155.
  • MobilePaylla voit lahjoittaa haluamasi summan numeroon 63000
  • Tilisiirrolla: FI38 8000 1400 1611 30 ja viestillä Toivoa.

Kiitos sinulle ja Jumala lahjamme siunatkoon.

Loppuvirsi: Virsi 101, on alunperin Norjalainen lähetysvirsi, mikä Suomessa on siirretty pääsiäisvirsien osastoon (tieto virsikirja.fi sivustolta).

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.