Diakonia

Diakonia on kristillisestä rakkaudesta lähtevää palvelua, joka kohdistuu erityisesti niihin ihmisiin, joihin muu apu ei yllä. Olemme tukena ihmisten arjessa. Kirkkolain mukaan diakonia eli vastuu lähimmäisestä kuuluu kaikille ihmisille.

Työntekijät

Kiuruveden seurakunnassa on kaksi diakonian virkaa: diakoni Salla Leinonen ja  diakoni Minna Heinonen. Diakoniatyöstä vastaava teologi on Miikka Huuskonen. Diakoniatyötä ohjaa diakoniatyön johtokunta. Diakoniatoimistoon voi tulla ilman ajanvarausta käymään ma ja to klo 9-11. Muina aikoina sopimuksen mukaan. Diakoniatyön sähköpostiosoite on diakonia.kiuruvesi@evl.fi. Työntekijöiden tarkemmat yhteystiedot löydät kotisivujen yhteystieto-sivulta.

Asiakastyön lisäksi diakonia järjestää kerho-, retki- ja leiritoimintaa. Diakoneihin voi ottaa yhteyttä elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Annamme tukea ja etsimme apua yhdessä asiakkaan kanssa. Teemme yhteistyötä eri järjestöjen ja viranomaistahojen kanssa.

Diakoniatyötä tekee suuri joukko vapaaehtoisia työntekijöitä

Heitä on ryhmien ohjaajana, ystäväpalvelussa, tukihenkilöinä, emäntien tehtävissä, myyntitykkeinä tapahtumissa, yhteisvastuukerääjinä ym. lukemattomissa tehtävissä.

Torintuvan kirpputorin ja vapaaehtoistyönkeskuksen p. 045-233 4101

Työtä ja tehtävää löytyy varmasti jokaiselle jotakin. Mikäli sinulla on aikaa, etkä tiedä, mitä sillä tekisit - tule mukaan joukkoomme. Palkkaa emme voi maksaa rahassa, mutta tarjoamme ikimuistoisia elämyksiä ja muistoja.

Tervetuloa!

Kirkon diakonia