Kolumbialainen tyttö kuva Meeri Koutaniemi

Lähetys - ja avustustyö

Tule mukaan - sinut on kutsuttu lähetystyöhön

Lähetystyön on kristinuskon sanoman eteenpäin viemistä sanoin ja teoin. Se on Jeesuksesta kertomista lähellä ja kaukana, se on ihmisten auttamista Jeesuksen lähimmäisenrakkauden oppien mukaan.

Jokainen seurakuntalainen voi ottaa vastuuta omalla tavallaan, mm. rukoilemalla, neulomalla, leipomalla, laulamalla, kokoamalla teltan eri tilaisuksiin jne. Toiset lähtevät ja toiset saavat olla lähettämässä.

Tule mukaan, sinut on kutsuttu.

Lähetyskäsky Raamatussa:

Jeesus sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matteus 28:18-20)

In English:

Jesus came to them and said: "All authority in heaven and on earth has been given to me. Therefore go and make disciples of all nations, babtising them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit, and teaching them to obey everything I have commanded you. And surely I am with you always, to the very end of the age." (Matthew 28: 18-20)

Lähetystyön myyjäisiä ja muita tapahtumia järjestelevät vapaaehtoisten kanssa

• lähetyssihteeri Sanna Wåg, 0400 981 071
  • lähetyksen pappi Miikka Huuskonen, 0400 988 721

sähköpostit muotoa: etunimi.sukunimi@evl.fi

Pieni Lähetyspuoti

Toimii kirkon eteisessä ja kirkkoherranvirastossa viraston aukiollessa.

Kirkon eteisessä ostettavissa olevian tuotteiden maksun voi suorittaa pöydällä olevaan lippaaseen. Tervetuloa hyvää tekeville ostoksille.

Postimerkkikeräys

Kiuruveden seurakunta sijoittui Iisalmen rovastikunnan postimerkkikilpaluissa 2022 ensimmäiselle sijalle. Kerättyjen merkkien määrä oli huima, 46 699 kpl. (Vuonna 2021 määrä oli 25 161 kpl ja sitä edellisenä vuonna 17 631 kpl.)

Suuri kiitos kaikille kerääjille ja vapaaehtoisille keräyksen organisoimisesta. Postimerkkikeräys jatkuu edelleen ja postimerkkejä, kortteja ja merkillä varustettuja kuoria voi toimittaa Torintuvalle (kirpputorille), seurakuntatalon ala-aulassa tai kirkon eteisessä olevaan laatikkoon.

Haluatko järjestää lähetysillan?

Kiinnostaisikko sinua järjestää kesällä lähetysilta? Tapahtuma voi olla kesällä esim. kodalla tai pihalla, näin talvella voimme kokoontua pian taas kodeissa. Voisimme yhdessä laulaa, kuulla lähetyksen terveisiä, järjestää kahvituksia ja arpajaisia.

Jos kiinnostuit, ole yhteydessä lähetyksen pappiin Miikka Huuskonen, p. 0400 988 721, s-posti: miikka.huuskonen@evl.fi

Jos en pysty vastaamaan puhelimeen, jätä tarvittaessa soittopyyntö tai viesti vastaajaan.

Lähetystaulu Kirahvi ja norsut

Seurakuntapastori
Kirkkokatu 8
74700 Kiuruvesi

Vastuualueina lähetys- ja diakoniatyö. Vapaapäivät pääsääntöisesti maanantai ja tiistai.

Lähetyssihteeri, lapsi- ja nuorisotyö
Kirkkokatu 8